O wadze i roli funkcji zakupowej mówimy w Marketplanet od 20 lat. W obliczu ostatnich miesięcy znacznie częściej koncentrujemy się na takich obszarach jak zapewnienie ciągłości dostaw, poszukiwanie nowych ich źródeł, substytucja, elektroniczna komunikacja z rynkiem dostaw, TCO umów zakupowych. Powyższe wyzwania wymusiły w przedsiębiorstwach konieczność ponownego przyjrzenia się funkcji zakupowej (bywa, że pierwszego).
Marketplanet wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom uruchamia produkt doradczy, którego celem jest szybka diagnoza obecnego stanu organizacji zakupowej.
Oferta obejmuje 2-dniową analizę w 6 kluczowych obszarach funkcji zakupowej.
Szybka diagnoza będzie oparta o zebrane dane w ramach prowadzonych warsztatów z przedstawicielami poszczególnych obszarów. Pozyskane informacje posłużą w ramach analizy dla wskazania luk procesowych i organizacyjnych, które w konsekwencji mogą być wykorzystane jako potencjalne dźwignie dla poprawy efektywności.
Marketplanet od 20 lat wspólnie ze swoimi Klientami rozwija nowoczesne procesy i narzędzia IT wspierające działalność zakupową firm. Pomagamy organizacjom wdrażać i rozwijać narzędzia wsparcia w procesach zakupowych z uwzględnieniem całego spektrum wartości i wyzwań przed którymi stoją nasi Klienci.
OBSZARY ANALIZY PROCESU ZAKUPOWEGO
Poziom dostosowania struktury
obszar 1
obszar 2
obszar 3
Jakość procedur zakupowych
Przebieg procesów zakupowych
Wolumen zakupów i kluczowe kategorie
obszar 4
obszar 5
obszar 6
Zarządzanie bazą dostawców
Wsparcie zakupów narzędziami IT
Istotne obszary analizy procesu zakupowego, ze wskazaniem kluczowych obszarów z punktu widzenia poszukiwania potencjału poprawy efektywności zakupów
Poziom dostosowania struktury organizacyjnej
1
Przebieg procesów
zakupowych
2
Jakość procedur
zakupowych
3
Spójność kategoryzacji asortymentowej
4
Wolumeny i częstotliwość zakupów
5
Zarządzanie kosztami
i specyfikacjami
6
Zarządzanie bazą
dostawców
7
Rozwój strategii
zakupowych
8
Rozwój relacji
z dostawcami
9
Wsparcie zakupów narzędziami IT
10
Kompetencje
pracowników
11
PRODUKTY USŁUGI
Mapa potrzeb zawierająca potencjał poprawy efektywności kosztowej i / lub organizacyjnej.
Analiza będzie zestawieniem zakresów działań z przypisaniem ich istotności dla potencjalnych zmian i rekomendacji.
ANALIZA
istotnych luk w kontekście badanych obszarów
REKOMENDACJE
zmian dla poprawy efektywności
PLAN DZIAŁAŃ
dla wdrożenia zmian
Rekomendacje wskazujące m.in. korzyści synergii, szacowania efektów organizacyjnych i kosztowych wynikających z realizacji rekomendacji.
Rekomendacje zostaną również wsparte szacunkiem potencjału korzyści w relacji do skali przetwarzanego strumienia dokumentów oraz wymiaru wartości zawieranych transakcji zakupu.
Ramowy harmonogram wdrażania rekomendacji ze wskazaniem
na kolejność ich implementacji.
HARMONOGRAM i CENA
Zebranie informacji poprzez przeprowadzenie 2 spotkań warsztatowych oraz przegląd procedur/regulacji istotnych w kluczowych 6 obszarach analizy procesu zakupowego.
Po przeprowadzeniu spotkań warsztatowych zebrane informacje poddane zostaną weryfikacji.
Podczas weryfikacji materiału, ekspert Marketplanet będzie kontaktował się z wyznaczonymi osobami z danego obszaru celem uzupełniania i wyjaśnienia.
Po zweryfikowaniu informacji stworzona zostanie mapa działań dla potencjalnych zmian i rekomendacji.
METODOLOGIA
HARMONOGRAM
CENA
2 DNI: zebranie informacji poprzez przeprowadzenie 2 spotkań warsztatowych oraz ankiety
2 DNI: weryfikacja i analiza zebranego materiału
2 DNI: stworzenie mapy działań dla potencjalnych zmian i rekomendacji
[przekazanie analizy, rekomendacji i planu działań w formie prezentacji]
Istnieje możliwość rozliczenia kosztów wykonania analizy do przyszłych projektów, które będą wynikały z rekomendacji i planu działań.
ANALIZA PROCESÓW oraz REKOMENDACJE USPRAWNIEŃ
z PLANEM DZIAŁAŃ dostosowywane są indywidualnie do Klienta.
Grzegorz Filipowski
Dyrektor Działu Doradztwa w Marketplanet
Doświadczony doradca i praktyk zakupowy, realizujący projekty i strategie w wielu branżach.
Posiada wieloletnie doświadczenie w procesach restrukturyzacji grup kapitałowych w obszarze Source to Pay. Swoje doświadczenie zdobywał prowadząc projekty restrukturyzacyjno-wdrożeniowe, w branży gazowniczej, paliwowej, energetycznej oraz wydobywczej min. dla KGHM, PKN Orlen, Energa Operator, Gaz-System, PGNiG S.A, PGE. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. pełniąc funkcje menedżerskie w Biurze Zakupów Centralnych jako kierownik projektu restrukturyzacji zakupów grupy kapitałowej PGNiG S.A. Ukończył wydział Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach jest także Certyfikowanym Członkiem Chartered Institute of Purchasing and Supply.
Henryk Tylkowski
Partner w Marketplanet
Ekspert, trener i doradca w zakresie optymalizacji procesów produkcji, zarządzania portfolio dostawców oraz strategicznego zarządzania zakupami w branżach mechaniczna, elektroniczna, elektroenergetyczna i telekomunikacyjna.
Posiada ekspercką wiedzę w takich obszarach jak:
- Zarządzanie zmianą w zakupach strategicznych
- Modelowanie procesów biznesowych z zastosowaniem narzędzi wsparcia IT
- Optymalizacja i organizacja procesów technologicznych w skali produkcji prototypowej jednostkowej oraz masowej
- Automatyzacja oraz optymalizacja procesów produkcji masowej
- Wdrażanie systemów jakości ISO 9000
NASI EKSPERCI
Dlaczego Marketplanet
Od 20 lat doradzamy, wspieramy i koordynujemy projekty zakupowe w sektorach takich jak telekomunikacja, górnictwo,
energia, gaz, petrochemia, retail, farmacja i produkcja, a także w sektorze publicznym i FMCG.
W Marketplanet projektujemy i dostarczamy kompleksowe rozwiązania B2B w obszarze zarządzania zakupami, automatyzacji procesu Purchase to Pay (P2P) i elektronizacji
oraz obsługujemy internetowy rynek OnePlace dla przedsiębiorstw.
W naszej strefie biznesowej łączymy ze sobą dostawców i kupców oraz zapewniamy stały zdalny dialog biznesowy.
Do tej pory:
przeprowadziliśmy ponad 130 000 postępowań zakupowych
zbudowaliśmy strefę kilkuset tysięcy dostawców z 236 branż w jednym miejscu
obsługujemy zakupy o wartości ponad 25 mld złotych rocznie
wypracowujemy dla naszych Klientów oszczędności w wysokości ponad 2,5 mld złotych rocznie
Wszystko to w ramach kompleksowego zarządzania zakupami, automatyzacji w obszarze P2P i elektronizacji wspieranej przez technologię i innowacyjność, jaką zapewnia Marketplanet.
Finanse
Menadżer
Organizacja
Zapewniamy:
Zapewniamy:
Zapewniamy:
ZAMÓW DIAGNOZĘ
Efektywnie zarządzaj zakupami