e-Aukcje
Kompleksowo wspieramy, szkolimy
i doradzamy jak uwolnić potencjał Twojego obszaru zakupów w firmie.
Prowadzimy organizacje od etapu pojawienia się potrzeby, po realizację zamówienia.
Naszym celem jest efektywne zarządzanie kosztami oraz zwiększenie wartości Twojej firmy.
Oferujemy szeroki zakres usług i narzędzi
w modelach bezpiecznego przeprowadzenia Klienta w świat wykorzystania e-Aukcji.
Generujemy oszczędności.
Prowadzimy projekty zakupowe.
Zyskaj korzyści finansowe
i przejrzystość prowadzonych działań
Skróć czas na negocjacje, ocenę
i wybór ofert
Zwiększ rywalizację wśród
oferentów
Zapraszaj do aukcji oferentów
z dowolnego miejsca na świecie
Efektywnie weryfikuj ceny rynkowe produktów i usług
WYBIERZ MODEL e-AUKCJI
aby kupować i sprzedawać w czasie rzeczywistym
AUKCJA DYNAMICZNA
CENA
✓ Spada zgodnie ze składanymi ofertami
OFERTOWANIE
✓ Każda oferta danego oferenta musi być lepsza od poprzedniej
KRYTERIA WYŁANIANIA DOSTAWCY
✓ Według najlepszej ceny, ilości, wzór matematyczny z wagami poszczególnych kryteriów
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
✓ Obniżenie cen u wszystkich dostawców oraz redukcja różnicy pomiędzy najdroższym,
a najtańszym
AUKCJA ANGIELSKA
AUKCJA JAPOŃSKA
CENA
✓ Spada zgodnie ze składanymi ofertami
OFERTOWANIE
✓ Każda oferta musi być lepsza
niż prowadząca oferta
KRYTERIA WYŁANIANIA DOSTAWCY
✓ Na podstawie najlepszej
ceny i ilości [ Możliwość częściowego
przyznania zwycięstwa ]
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
✓ Badanie poziomu marży konkretnego dostawcy w aukcji angielskiej może się nie udać
CENA
✓ Spada systematycznie
do momentu zaakceptowania
OFERTOWANIE
✓ Oferta cenowa musi być zaakceptowana przez oferenta
KRYTERIA WYŁANIANIA DOSTAWCY
✓ Wygrywa ten oferent, który potwierdzi jako ostatni proponowaną przez system cenę
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ?
✓ Nie pozwala oferentowi zorientować się czy jest więcej oferentów
niż on sam
• Oferujemy usługi prowadzenia e-Aukcji w imieniu kupującego pod jego nadzorem merytorycznym • Udostępniamy Klientom Platformę aukcyjną
• Zapewniamy szkolenie użytkowników oraz wsparcie techniczne
FAKTY O AUKCJACH ELEKTRONICZNYCH
Nasi Klienci rocznie realizują ponad 10 000 e-Aukcji
Osiągają oszczędności średnio na poziomie 10-35% w stosunku do pierwotnej wartości składanych ofert w jednym zdarzeniu aukcyjnym
Oszczędzają czas przeznaczony na negocjacje
Funkcjonalności e-Aukcji:
✓ Aukcja jako autonomiczne zdarzenie negocjacyjne
✓ Aukcja jako przedłużenie procesu elektronicznego zapytania ofertowego
✓ Dostępne modele aukcji: aukcja angielska, dynamiczna lub japońska
✓ Budowa szablonów strategii negocjacji w aukcjach elektronicznych
✓ Podgląd przebiegu aukcji w czasie rzeczywistym – panel obserwatora i operatora aukcji
✓ Dostępność przeprowadzenia aukcji wieloparametrowej (z różnymi kryteriami oceny ofert)
✓ Automatyczna wstępna konfiguracja aukcji na podstawie informacji zgromadzonych w procesie RFX
TRADYCYJNE NEGOCJACJE vs. AUKCJE ELEKTRONICZNE
e-Aukcje
Tradycyjne negocjacje
e-Aukcje
Tradycyjne negocjacje
KIEDY WARTO SIĘGNĄĆ PO AUKCJE
✓ DEFINIOWALNOŚĆ [STANDARYZACJA] PRODUKTU / USŁUGI
✓ KONKURENCYJNOŚĆ RYNKU
✓ BRAK BARIER WYJŚCIA
✓ WOLUMEN ZAKUPÓW
✓ TRENDY CENOWE NA RYNKU
✓ MIERZALNE KRYTERIA WYBORU DOSTAWCÓW
✓ Produkt lub usługa musi dać się określić w taki sposób, aby wszyscy uczestnicy jasno i dokładnie wiedzieli co jest przedmiotem aukcji
(np. w przypadku papieru należy określić format, białość, klasę, gramaturę itp., lub podać określoną markę i oznaczenie danego producenta).
✓ Rynek jest konkurencyjny, co oznacza, że jest wielu konkurujących ze sobą dostawców, brak zmowy rynkowej lub podmiotu dominującego na rynku, umowy globalne nie ograniczają możliwości wyboru.
✓ Dotychczasowy dostawca nie stworzył barier wyjścia z obecnych relacji, takich jak: koszty związane ze zmianą asortymentu, klauzule kontraktowe (kary umowne) itd.
✓ Zakupy (w przypadku produktów o niskiej wartości) nie są incydentalne, wolumen pozwala dostawcy złożyć atrakcyjną ofertę.
✓ Wysokie prawdopodobieństwo, że obecne ceny są wyższe, niż bieżące ceny na rynku.
✓ Decyzje co do wyboru dostawcy podejmuje się na bazie mierzalnych kryteriów, takich jak warunki cenowe, płatności, warunki dostawy, warunki serwisu, gwarancji itd.
✓ Produkt lub usługa musi dać się określić w taki sposób, aby wszyscy uczestnicy jasno i dokładnie wiedzieli co jest przedmiotem aukcji
(np. w przypadku papieru należy określić format, białość, klasę, gramaturę itp., lub podać określoną markę i oznaczenie danego producenta).
✓ Rynek jest konkurencyjny, co oznacza, że jest wielu konkurujących ze sobą dostawców, brak zmowy rynkowej lub podmiotu dominującego na rynku, umowy globalne nie ograniczają możliwości wyboru.
✓ Dotychczasowy dostawca nie stworzył barier wyjścia z obecnych relacji, takich jak: koszty związane ze zmianą asortymentu, klauzule kontraktowe (kary umowne) itd.
✓ Zakupy (w przypadku produktów o niskiej wartości) nie są incydentalne, wolumen pozwala dostawcy złożyć atrakcyjną ofertę.
✓ Wysokie prawdopodobieństwo, że obecne ceny są wyższe, niż bieżące ceny na rynku.
✓ Decyzje co do wyboru dostawcy podejmuje się na bazie mierzalnych kryteriów, takich jak warunki cenowe, płatności, warunki dostawy, warunki serwisu, gwarancji itd.
Charaketystyka
Warunek
✓ DEFINIOWALNOŚĆ [STANDARYZACJA] PRODUKTU / USŁUGI
✓ KONKURENCYJNOŚĆ RYNKU
✓ BRAK BARIER WYJŚCIA
✓ WOLUMEN ZAKUPÓW
✓ TRENDY CENOWE NA RYNKU
✓ MIERZALNE KRYTERIA WYBORU DOSTAWCÓW
KATEGORIE ZAKUPOWE
O WYSOKIEJ EFEKTYWNOŚCI WYKORZYSTANIA e-AUKCJI
✓ ZAKUP, SPRZEDAŻ, WYNAJEM AUT
[ FLOTA ]
✓ SPRZEDAŻ WIERZYTELNOŚĆI
✓ USŁUGI FINANSOWE
[ LEASING, UBEZPIECZENIA, KREDYTY ]
✓ AUKCJE WYPRZEDAŻOWE ŚRODKÓW TRWAŁYCH, NIERUCHOMOŚCI
✓ WYPRZEDAŻ ZAPASÓW I MATERIAŁÓW ZBĘDNYCH
✓ USŁUGI SERWISOWE I ZEWNĘTRZNE
✓ OCHRONA OBIEKTÓW I POMIESZCZEŃ
✓ ARTYKUŁY BHP i PPOŻ
✓ USŁUGI TELEKOMUNIKACYJNE
✓ SPRZĘT KOMPUTEROWY I OPROGRAMOWANIE
✓ MEBLE BIUROWE I WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ
✓ ARTYKUŁY BIUROWE
✓ USŁUGI - W TYM REMONTY, ADAPTACJE
✓ SPRZĄTANIE POWIERZCHNI BIUROWYCH, TERENÓW ZIELONYCH
✓ POLIGRAFIA, DRUKOWANE MATERIAŁY PROMOCYJNE
Klienci o nas
Eksperci Marketplanet wykonali obsługę aukcji elektronicznych w ilości 765 aukcji o wartości wolumenu ponad 105 mln PLN.
Przeprowadzone z sukcesem aukcje dotyczyły
zakupu usług, materiałów, do celów marketingowych, inwestycyjnych, szkoleniowych.
Dyrektor w firmie z branży telekomunikacyjnej
Na aukcji licytacji podlegało wiele kryteriów oceny oferty o charakterze cenowym i pozacenowym. Efektem aukcji elektronicznych były oszczędności rzędu 34% od pierwotnej, kilkumilionowej wartości najkorzystniejszej oferty.
Niniejszym potwierdzamy profesjonalne wykonanie przeprowadzenia aukcji przez Marketplanet oraz sprawowania technicznej kontroli nad jej przebiegiem.
Dyrektor zakupów w dużym koncernie wydobywczym
Marketplanet w sposób w pełni profesjonalny, rzetelny i terminowy zrealizowało aukcje elektroniczne.
Przedmiotem ostatnio organizowanej aukcji były produkty poligraficzne.
Kierownik zakupów
w firmie z branży finansowej
Dzięki zleceniu realizacji postępowań i e-Aukcji zakupowych konsultantom Marketplanet zaoszczędziliśmy średnio 35%
w stosunku do cen wyjściowych.
Procurement manager
w dużej firmie z branży retail
Eksperci Marketplanet z sukcesem przeprowadzili aukcje elektroniczne oraz sprawowali stałą i należytą kontrolę nad poprawnością ich przebiegu.
Profesjonalnie organizowane aukcje w ostatnim czasie dotyczyły dostawy papieru biurowego dla całej grupy.
Dyrektor ds. logistyki w firmie
z branży farmaceutycznej
Usługa przeprowadzenia czterech aukcji elektronicznych zgodnie z Ustawą Pzp
została wykonana przez Marketplanet w sposób należyty i z dołożeniem wszelkiej staranności.
Przedmiotem wspomnianych aukcji były materiały eksploatacyjne i biurowe.
Z-ca Dyrektora Biura Administracyjno-Gospodarczego
w administracji publicznej
Dlaczego Marketplanet
Od ponad 19 lat doradzamy, wspieramy i koordynujemy projekty zakupowe w sektorach takich jak telekomunikacja, górnictwo,
energia, gaz, petrochemia, retail, farmacja i produkcja, a także w sektorze publicznym i FMCG.
Projektujemy i dostarczamy kompleksowe rozwiązania B2B w obszarze zarządzania zakupami, automatyzacji procesu Purchase to Pay (P2P) i elektronizacji, oraz obsługujemy internetowy rynek OnePlace dla przedsiębiorstw. W naszej strefie biznesowej łączymy ze sobą dostawców i kupców oraz zapewniamy stały zdalny dialog biznesowy.
Do tej pory:
przeprowadziliśmy ponad 130 000 postępowań zakupowych
zbudowaliśmy strefę kilkuset tysięcy dostawców z 236 branż w jednym miejscu
obsługujemy zakupy o wartości ponad 25 mld złotych rocznie
wypracowujemy dla naszych Klientów oszczędności w wysokości ponad 2,5 mld złotych rocznie
Wszystko to w ramach kompleksowego zarządzania zakupami, automatyzacji w obszarze P2P i elektronizacji wspieranej przez technologię i innowacyjność, jaką zapewnia Marketplanet.
Skontaktuj się z nami
Dyrektor Działu Doradztwa
grzegorz.filipowski@marketplanet.pl
+48 504 201 075
Henryk Tylkowski
Partner
henryk.tylkowski@marketplanet.pl
+48 503 071 448
Grzegorz Filipowski