Image


ZAMAWIAMY
KAWĘ

Zapraszamy na cykl bezpłatnych spotkań o zamówieniach publicznych przy kawie

Zarejestruj się już dziś
Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższe wydarzenie: LUBLIN

Weź udział w spotkaniach śniadaniowych, podczas których przy filiżance aromatycznej kawy nasi eksperci poruszą najbardziej aktualne tematy z zakresu zamówień publicznych, które Cię zaciekawią i poszerzą Twoją wiedzę.

PRELEGENCI

Andrzela Gawrońska-Baran

radca prawny, doktor nauk prawnych

Radca prawny, doktor nauk prawnych, były Wiceprezes Urzędu Zamówień Publicznych i wieloletni dyrektor departamentu zamówień publicznych w dużej instytucji zamawiającej. Doradca zamawiających i wykonawców, pełnomocnik przed KIO, wykładowca na studiach podyplomowych z zakresu zamówień publicznych oraz autorka licznych publikacji dotyczących tej problematyki. Prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego.

Sławomir Piotrowski

Pracownik instytucji państwowych

Od 1997 r. związany z instytucjami państwowymi szczebla samorządowego, specjalizuje się w zamówieniach publicznych i organizacji prac administracyjnych. Od ponad 20 lat obsługuje prawnie podmioty publiczne z różnych sektorów, takich jak infrastruktura miejska, kultura, sport, sądownictwo czy ubezpieczenia. Corocznie uczestniczy w ok. 100 postępowaniach przetargowych w różnych rolach, w tym jako doradca i przewodniczący komisji. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu i doradztwie publicznym.

Image

Certyfikowany Audytor Wewnętrzny od 2004 roku. Specjalizuje się w zamówieniach publicznych i audycie wewnętrznym. Kierownik i wykładowca studiów podyplomowych w Akademii Nauk Stosowanych w Nowym Sączu oraz Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Od 14 lat wspiera Wykonawców w realizacji przetargów, w tym inwestycyjnych i współfinansowanych ze środków UE. Certyfikowany Dyplomowany Audytor Wewnętrzny II stopnia PIKW. Członek Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych.

Audytor, konsultant i wykładowca

Małgorzata Niemiec

Image
Image
Image

Małgorzata Niemiec

IconIcon

Odrzucenie oferty

eNotice2 bez tajemnic

Platforma eZamawiający

Icon
  • Kiedy oferta jest niezgodna z ustawą, a kiedy jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów?
  • Jak rozumieć niezgodność oferty z warunkami zamówienia?
  • Błędy w obliczeniu ceny a odrzucenie oferty, w tym kwestie wyceny pozycji kosztorysu na 0 zł lub brak wyceny, zastosowanie nieprawidłowej stawki VAT?

Czego dowiesz się podczas spotkań

ImageImage
  • Przygotowanie i struktura ogłoszeń wieloczęściowych
  • Techniczne aspekty korzystania z eNotice2
  • Najlepsze praktyki i narzędzia wspierające
  • Roczne sprawozdanie do Prezesa UZP
  • Informacja z otwarcia ofert XML do Prezesa UZP
  • Integracja z EZD
  • Nowości zwiększające efektywność codziennej pracy

TEMATYKA

Odrzucenia oferty – zagadnienia wybrane

  • kiedy oferta jest niezgodna z ustawą, a kiedy jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów
  • jak rozumieć niezgodność oferty z warunkami zamówienia
  • błędy w obliczeniu ceny a odrzucenie oferty, w tym kwestie wyceny pozycji kosztorysu na 0 zł lub brak wyceny, zastosowanie nieprawidłowej stawki VAT

eNotice2 – wyzwania zamawiających przy publikowaniu ogłoszeń o zamówieniach

  • Przygotowanie i struktura ogłoszeń wieloczęściowych
  • Omówienie kroków przygotowawczych przed publikacją ogłoszenia, w tym ważność dokładnego planowania i segmentacji zamówienia na części.
  • Przykłady dobrze przygotowanych ogłoszeń wieloczęściowych oraz najczęstsze błędy do unikania.
  • Techniczne aspekty korzystania z eNotice2
  • Demonstracja krok po kroku, jak wprowadzać dane do systemu eNotice2, z naciskiem na postępowania wieloczęściowe.
  • Omówienie najczęstszych problemów technicznych, na jakie napotykają użytkownicy, oraz jak je rozwiązywać.
  • Najlepsze praktyki i narzędzia wspierające
  • Sesja Q&A z uczestnikami, w której mogą oni zadawać pytania i dzielić się własnymi doświadczeniami oraz problemami.

Uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych

  • Znaczenie uzupełniania dokumentów
  • Omówienie procedur i ograniczeń związanych z uzupełnianiem braków w dokumentacji, w tym przykładów sytuacji wymagających działań zamawiającego.
  • Analiza przypadków, w których zamawiający może żądać wyjaśnień, oraz różnice między uzupełnianiem a wyjaśnianiem w kontekście przetargów.
  • Wyjaśnianie niejasności w dokumentach
  • Przykłady wykluczeń wykonawców z powodu błędów w dokumentacji oraz ich wpływ na przebieg postępowania.
  • Najczęstsze błędy i studia przypadków
  • Zasady efektywnej wymiany informacji, terminowość działań oraz formalne aspekty składania odpowiedzi przez wykonawców.
  • Najlepsze praktyki komunikacji z wykonawcami

Audyt i kontrola w zamówieniach publicznych – kluczowe zagadnienia

  • Wprowadzenie do audytu i kontroli w zamówieniach publicznych
  • Rola audytu w zapewnieniu zgodności z przepisami, transparentności i efektywności procesów zamówieniowych.
  • Podstawy prawne: Prawo zamówień publicznych, przepisy o audycie wewnętrznym, kontrolach zewnętrznych i odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  • Rodzaje audytów i kontroli w zamówieniach publicznych
  • Audyt wewnętrzny (ocena procedur i dokumentacji wewnętrznych).
  • Kontrola zewnętrzna (przez instytucje takie jak NIK, RIO).
  • Kontrola operacyjna (sprawdzanie realizacji umów i wykonania zamówienia).
  • Kontrola finansowa (weryfikacja rozliczeń i wykorzystania środków publicznych).
  • Planowanie: Określenie zakresu audytu/ kontroli i metod.
  • Realizacja: Zbieranie danych, analiza dokumentacji, identyfikacja ryzyk i nieprawidłowości.
  • Raportowanie: Sporządzenie raportu, wskazanie nieprawidłowości, rekomendacje pokontrolne.
  • Zalecenia pokontrolne: Działania naprawcze i monitorowanie wdrożenia zaleceń.
  • Proces audytu i kontroli w zamówieniach publicznych
  • Typowe obszary ryzyka i nieprawidłowości w zamówieniach publicznych
IconIcon

Odrzucenie oferty

eNotice2 bez tajemnic

Platforma eZamawiający

Icon
  • Kiedy oferta jest niezgodna z ustawą, a kiedy jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów?
  • Jak rozumieć niezgodność oferty z warunkami zamówienia?
  • Błędy w obliczeniu ceny a odrzucenie oferty, w tym kwestie wyceny pozycji kosztorysu na 0 zł lub brak wyceny, zastosowanie nieprawidłowej stawki VAT?

Czego dowiesz się podczas spotkań

ImageImage
  • Przygotowanie i struktura ogłoszeń wieloczęściowych
  • Techniczne aspekty korzystania z eNotice2
  • Najlepsze praktyki i narzędzia wspierające
  • Roczne sprawozdanie do Prezesa UZP
  • Informacja z otwarcia ofert XML do Prezesa UZP
  • Integracja z EZD
  • Nowości zwiększające efektywność codziennej pracy

TEMATYKA

Odrzucenia oferty – zagadnienia wybrane

  • kiedy oferta jest niezgodna z ustawą, a kiedy jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów
  • jak rozumieć niezgodność oferty z warunkami zamówienia
  • błędy w obliczeniu ceny a odrzucenie oferty, w tym kwestie wyceny pozycji kosztorysu na 0 zł lub brak wyceny, zastosowanie nieprawidłowej stawki VAT

eNotice2 – wyzwania zamawiających przy publikowaniu ogłoszeń o zamówieniach

  • Przygotowanie i struktura ogłoszeń wieloczęściowych
  • Techniczne aspekty korzystania z eNotice2
  • Najlepsze praktyki i narzędzia wspierające

Uzupełnianie i wyjaśnianie podmiotowych środków dowodowych

  • Znaczenie uzupełniania dokumentów
  • Wyjaśnianie niejasności w dokumentach
  • Najczęstsze błędy i studia przypadków
  • Najlepsze praktyki komunikacji z wykonawcami

Audyt i kontrola w zamówieniach publicznych – kluczowe zagadnienia

  • Wprowadzenie do audytu i kontroli w zamówieniach publicznych
  • Rodzaje audytów i kontroli w zamówieniach publicznych
  • Proces audytu i kontroli w zamówieniach publicznych

LOKALIZAcje

Wybierz termin i lokalizację, a formularz rejestracyjny otworzy się automatycznie!

Masz dodatkowe pytania?


Napisz do nas na pzp@marketplanet.pl

- jesteśmy do Twojej dyspozycji

Śledź nas w społecznościach

Icon Icon Icon Icon

©2025 Otwarty Rynek Elektroniczny S.A.